Běhání změní váš život k lepšímu

24. dubna 2008 v 19:34 | Lusy Loose |  Cvičení
Chcete mít lepší fyzičku, udržet si hezkou postavu, mít dobrou náladu a pocit, že děláte něco pro své zdraví?

To všechno si můžete splnit tím, že začnete běhat. Začít můžete kdykoli, v každém věku, nikdy není pozdě. A co všechno běháním získáte?
Promění se vám psychika, budete spokojenější, vyrovnanější, po každém běhu budete mít dobrou náladu a skvělý pocit, že jste pro sebe udělali něco dobrého.
Zlepší se vám fyzička a váš zdravotní stav. Budete bystřejší, protože pokud budete běhat v přírodě mimo dopravní ruch, budete zásobovat organismus zvýšeným přísunem kyslíku a vy se nabijete životní energií.
Běhejte pravidelně a po třech měsících už budete běhat zlehka, kondička se vám zlepší a vy se budete moci vykašlat na dietu, pokud budete jíst zdravě, tak zbytek přebytečných kalorií běháním snadno spálíte. Tuk v těle se vám začne měnit na svaly. Zvětší se vám množství enzymů odbourávajících tuky.
Běhání zvětšuje váš obrat kyslíku o 25 procent po celý den. Znamená to, že i když se vrátíte z běhání, tělo bude nadále spalovat tuk. Vy pouze potřebujete každý den nahodit váš stroj na spalování dalším běháním .
Po několika týdnech běhu se v těle začne probouzet centrum instinktu, Tělo samo začne vyžadovat zdravou stravu a vy si tak nebudete muset dělat starosti s jídelníčkem. Nenásilně přejdete směrem ke zdravým potravinách, protože tělo si o ně řekne. Začnete tak postupně jíst automaticky správné, protože tělo začne požadovat díky běhu více uhlohydrátů, bílkovin, ovoce, zeleniny, naopak méně masa, uzenin a tuků.
Běh posiluje srdce a svaly, vznikají i nové krevní cévy. Snížíte riziko arteriosklerózy, infarktu a mrtvice, posílíte imunitní systém, zlepšíte a zkvalitníte si spánek.
Při běhání se uvolňují endorfiny - hormony dobré nálady, které vznikají v mozku a proudí celým nervovým systémem. Budete proto cítit uvolnění, radost ze života, pohodu, štěstí a vyrovnanost. Běháním můžete do těla dostat i dávku dalšího hormonu -serotoninu, což je antidepresivum na špatnou náladu, stres a deprese.
Pár rad na pravidelný běh:
  • Nejhorší jsou první týdny, pak již vaše tělo bude pravidelnou dávku běhu vyžadovat. Vytvořte si proto zpočátku běžecký návyk, postavte si boty ke dveřím, abyste je nemohli přehlédnout a běhejte každý den, i když se vám nejdřív hrozně nechce nebo nemáte žádnou kondici - ta se vám postupně bude lepšit. Nejdůležitější je překonat začátky, pak už to půjde samo.
  • Než vyběhnete, nejdřív se pořádně protáhněte nebo začněte běh nejprve chůzí, abyste se rozehřáli.
  • Běh je sport, který se dá provozovat bez toho, aby vás to stálo peníze. Jedinou investicí, kterou byste si měli dopřát, jsou kvalitní běžecké boty.
  • Nezapomínejte na pitný režim. Před během vypijte trochu tekutin, při běhu budete totiž ztrácet vodu a tím pádem by bez vody byla vaše výkonnost oslabena.
  • Chraňte se přes sluncem nebo naopak zimou vhodným oblečením a pokrývkou hlavy.
  • Běhejte pomalu, protože při rychlém běhu si vyrábíte v těle nedostatek kyslíku a vy pak nemůžete běžet lehce a volně, protože byste vypotřebovali všechny své rezervy.
  • Píchání v boku je varovný signál, že běháte příliš rychle a vaše bránice má málo kyslíku. Nebo je to také tím, že běžíte s plným žaludkem. Pokud vás začne píchat v boku, dlouze vydechněte, pak pořádně nadchněte a třikrát dlouze vydechněte.
  • Běhejte nejméně 4-5 krát týdně, alespoň půl hodiny. Důležitá je pravidelnost.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.