Banánová dieta

11. května 2008 v 16:35 | Lusy Loose |  Diety

PONDĚLÍ

SNÍDANĚ: 2 šálky ovocného čaje bez cukru, 1 plátek celozrnného chleba, 1 vejce, 1 banán, 200 ml pomerančové šťávy
PŘESNÍDÁVKA: 1 kelímek ovocného jogurtu (max. 3 % tuku)
OBĚD: Salát z půlky ledového salátu, 1 malá čekanka, 2 strouhané mrkve, 4 rajčata, 1 banán. Do salátu nakrájíme na kostičky 100 g grilovaných kuřecích prsou. Zálivku si připravíme smícháním lžičky olivového oleje, citronové šťávy, soli a pepře. Podáváme s plátkem celozrnného chleba.
SVAČINA: 10 sušených banánových chipsů (k dostání v obchodě se zdravou výživou), nebo malý banán
VEČEŘE: Rozkrojíme banán podélně na půlky, položíme jej na talíř, přelijeme 125 ml studeného vanilkového jogurtu, do kterého předem nakrájíme najemno pět jahod.

ÚTERÝ

SNÍDANĚ: 2 šálky ovocného čaje bez cukru, 1 plátek celozrnného chleba s 60 g tvrdého sýra, 4 ředkvičky a 1/2 okurky. Podáváme s banánovým frapé z 1 banánu, 1/4 l mléka a 1 lžíce medu.
PŘESNÍDÁVKA: 1 malý banán OBĚD: 100 g grilovaných krůtích prsíček s 250 g petrželkových brambor. Jako dezert si dopřejte banán.
SVAČINA: 10 sušených banánových chipsů, nebo malý banán
VEČEŘE: Ovocný salát z 1 banánu, 1 jablka, 2 mandarinek, 1 hrušky (vše pokrájíme na malé kousky) a 8 kuliček vína. Smícháme s lžící nízkotučného jogurtu a ozdobíme rozinkami.

STŘEDA

SNÍDANĚ: 2 šálky mátového čaje, nebo káva s nízkotučným mlékem (50 ml), domácí müsli: smícháme 30 g ovesných vloček, 1 nízkotučný bílý jogurt, 1 nakrájené jablko, 1 banán a lžičku medu
PŘESNÍDÁVKA: 1 banán
OBĚD: Rozložíme na talíř 200 g salátových listů. Přidáme 100 g hroznového vína, 1 oloupaný banán a 10 g mletých lískových ořechů. Zalijeme 1/2 kelímkem nízkotučného jogurtu.
SVAČINA: Ohřejeme 1/4 l nízkotučného mléka a vmícháme 2 lžíce medu a pyré z jednoho banánu. Ochutíme skořicí a špetkou muškátového oříšku. Podáváme se čtyřmi celozrnnými sušenkami.
VEČEŘE: 100 g grilovaných kuřecích prsíček se 150 g dušené zeleniny

ČTVRTEK

SNÍDANĚ: 2 šálky ovocného čaje bez cukru, 1 plátek celozrnného chleba, 50 g sýru cottage, 1 banán
PŘESNÍDÁVKA: 5 sušených banánových chipsů nebo malý banán
OBĚD: Oloupeme 2 zralé banány a rozkrojíme je podélně. Mezi dvě půlky dáme 100 g tenkých plátků šunky. Jíme příborem a vychutnáme si k tomu misku čerstvých fazolových výhonků s libovolným jogurtovým dresinkem jako přílohu.
SVAČINA: 1 kelímek nízkotučného ovocného jogurtu
VEČEŘE: Podusíme 1/2 nasekané cibule na másle, přidáme 100 g tuňáka z plechovky (bez oleje), zalijeme 25 ml zeleninového vývaru a 25 ml smetany a 15 minut povaříme. Ochutíme citronovou šťávou, bylinkovou solí, pepřem a kari. Nakrájíme 1 banán na plátky, vmícháme a prohřejeme. Podáváme s nasekanou petrželkou a rýží.

PÁTEK

SNÍDANĚ: 2 šálky ovocného čaje s medem, 1 plátek celozrnného chleba s 60 g tvrdého sýra, 4 ředkvičky a 1/2 okurky. Podáváme s banánovým frapé z 1 rozmixovaného banánu se 1/4 l mléka.
PŘESNÍDÁVKA: 1 malý banán
OBĚD: 80 g celozrnných těstovin zapečených se 130 g mořských plodů. Dezert: 1 banán nakrájejte do bílého nízkotučného jogurtu.
SVAČINA: 10 sušených banánových chipsů (k dostání v obchodě se zdravou výživou), nebo malý banán
VEČEŘE: Ovocný salát z 1 banánu, 1 jablka, 2 mandarinek, 1 hrušky - vše pokrájíme na kousky a přidáme 8 kuliček vína. Smícháme se lžící nízkotučného jogurtu a podáváme.

SOBOTA

SNÍDANĚ: 2 šálky ibiškového čaje, 1 plátek celozrnného chleba namazaný směsí ze 60 g nízkotučného tvarohu, 3 lžic jogurtu, 10 g sekané cibule, trochy kmínu, soli, papriky a petrželky. Zajíme 1 banánem.
PŘESNÍDÁVKA: 1 kelímek nízkotučného jogurtu
OBĚD: Oloupeme 1 banán, pokapeme citronovou šťávou a na lžičce olivového oleje jej podusíme dozlatova. Obalíme plátkem libové šunky, posypeme lžičkou strouhaného sýra (do 30 % tuku v sušině) a grilujeme po dobu 5 minut. Podáváme s plátkem celozrnného toastu.
SVAČINA: 1 malý banán
VEČEŘE: Rozkrájíme banán na silná kolečka a pokapeme citronovou šťávou. Pokrájíme 2 jablka na kousky a dáme je s banánem do vymazané zapékací misky a 20 minut pečeme ve vyhřáté troubě. Smícháme našlehané vejce s trochou medu a citronové šťávy. Směsí přelijeme zapečené ovoce a ještě krátce zapečeme. Podáváme horké.

NEDĚLE

SNÍDANĚ: 2 šálky ovocného čaje, nebo kávy bez cukru, 2 plátky celozrnného chleba s kávovou lžičkou rostlinného tuku, 1 vejce natvrdo, 1 banán, 125 ml grapefruitové šťávy
PŘESNÍDÁVKA: 10 sušených banánových chipsů (k dostání v obchodě se zdravou výživou), nebo malý banán
OBĚD: 1 lžíci rýže uvařené v mléce dáme do misky a vmícháme 1 banán nakrájený na kolečka. Posypeme 2 lžícemi drcených vlašských ořechů a podáváme s nakrájenou papájou.
SVAČINA: 1 kelímek nízkotučného jogurtu
VEČEŘE: Omyjeme 150 g brambor, rozkrájíme na půlky a položíme je na plech slupkou dolů. Potřeme řeznou plochu olivovým olejem a ochutíme solí a kmínem. Pečeme při mírném ohni. Podáváme s tvarohem a kolečkem banánu na každé polovině brambory. Jako dezert si dáme zbytek banánu.
Tip: Nemáte ještě banánů dost? Tak je dopřejte i své pokožce, třeba v podobě Zvláčňujícího tělového mléka s africkým máslem karité a vůní banánu (Dermacol). Banánová pleťová maska zase prospěje vaší unavené pleti, které dodá hydrataci a projasní ji.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.