Nejpopulárnější diety

14. května 2008 v 16:01 | Lusy Loose |  Diety
Prakticky každý měsíc se objeví nová zpráva o zázračné dietě, která stoprocentně funguje a zbaví vás přebytečných kil během několika hodin. Většina z nich má přitom ale jen velmi krátkodobé trvání a mizí stejně rychle jako se objevily. Američtí vědci se pokusili zmapovat, které z diet jsou nejznámější, nejpopulárnější a věří jim nejvíc lidí. Víte, které to jsou?

Cambridgeská dieta
Systém cambridgeské diety spočívá v konzumování instantních potravin jako jsou různé tyčinky, polévky, koktejly. Každý den si můžete zvolit pouze tři výrobky dle své chuti. Váš denní kalorický příjem se údajně redukuje na přibližné 2000 kJ. Přitom doporučený denní příjem pro hubnoucí osoby je 5000 kJ. Cambridgeská dieta je vhodná pro extrémně obézní ženy. Nelze říci, že je zdravá, protože vynechává taková jídla jako zelenina a ovoce. Zároveň vás neučí novým a lepším stravovacím návykům, takže po skončení se velmi pravděpodobně setkáte s jo-jo efektem. Oblíbená je především ve Spojených státech a v Anglii.
Atkinsonova dieta
Úhlavními nepřáteli této diety jsou sacharidy. Proto zakazuje konzumaci rýže, pečiva z bílé mouky, brambor, cukru, medu, zakázané ovoce (meloun, banány) a sladké zeleniny. Doporučenými potravinami jsou maso, mléko, vejce, čokoláda, olivový olej a mléčné výrobky. Základní zásady hlásají jíst přiměřené porce, nejíst po 20.hodině, k svačině si dát ovoce a pít neslazené produkty. Zároveň zakazují hladovět.
Především Američané si tento způsob stravování nemohou vynachválit. Opravdu ztrácí kila, ale pokles je způsoben hlavně přeměnou svalové hmoty v tuk, který váží méně, nicméně spálí méně energie. Jestliže si myslíte, že za zkoušku této diety nic nedáte, mýlíte se. Jakmile najedete na uvedený způsob stravování a rozhodnete se skončit, okamžitě přiberete. A mimo jiné díky nízké konzumaci zeleniny a preferování tučného maso je velmi nezdravá.
Dieta podle krevních skupin
Teorie lékaře Petera D´adamo tvrdí, že pro příslušníky určité krevní skupiny existují potraviny, které jejich tělu prospívají a naopak, ty, které mu škodí a způsobují obezitu.
Pokud máte skupinu 0 jsou pro vás vhodné ryby, dýňová semínka, fazole, rýže, minerálky, zelený čaj, zelenina, ovoce a bílé maso. Vyhýbejte se obilninám, obilným výrobkům bramborům, mléčným výrobkům, kyselému ovoci, lososu, kaviáru, husímu masu, máku, ořechům (kromě vlašských).
Vlastníte-li skupinu A, dopřejte si obilniny, obilné potraviny, rostlinnou stravu, sladkovodní ryby, arašídy, dýňová semínka, luštěniny, rýži, křen, kávu a červené víno. Zároveň se rozlučte s mléčnými výrobky, masem, uzeninami, tuky, pistácií a plody moře.
Máte-li krevní skupinu B pochutnávejte si na mléčných výrobcích, vajíčkách, rybách, rýži a zelenině. Zapomeňte na obilniny, vepřové maso, drůbež, čočku a mořské plody.
Jestliže vám v žilách koluje krev skupiny AB, pak se projíte ke štíhlosti obilninami, rostlinnou stravou, mléčnými výrobky, vajíčky, králičím a jehněčím masem, ovocem, zeleninou,rybami a ořechy. Nesmíte dát do úst hovězí a vepřové maso, máslo, kukuřici a plísňové sýry.
Ačkoli je tato dieta oblíbená v celé Evropě, její není ničím podložena a nikdy nebyla dokázána.
Zónová dieta
Je založena na příjmu potravy se s vyváženým poměrem sacharidů, bílkovin a tuků. (Přesněji 40% sacharidů, 30% tuků, 30% bílkovin). Žádné jídlo by nemělo přesahovat 2000 kj. Zároveň vás naučí pravidelnému stravování, protože maximální časové rozpětí mezi jídly jsou 4 hodiny. Poslední jídlo si lze dopřát těsně před spaním.
Dieta povoluje potraviny jako jsou drůbeží maso bez kůže, mořské plody, ryby, celozrnné potraviny, zelenina a tofu. Zónová dieta není krátkodobá záležitost a je třeba ji přijmout jako nový způsob stravování, na který si lze zvyknout a díky němuž si udržíte zdravou váhu.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.